Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Suceava a organizat, ieri în sistem videoconferință, o reuniune oficială cu cei implicați în implementarea prevederilor Legii nr. 196/2016 referitoare la venitul minim de incluziune.
În fața primarilor și a reprezentanților Serviciilor de asistență socială, directorul AJPIS Suceava, Dan Adomniței, a prezentat materiale de informare și etapele ce urmează a fi implementate.
Măsurile adoptate prin aplicarea Legii referitoare la venitul minim de incluziune sunt parte din Programul Național de Redresare și Reziliență, având scopul de a reduce sărăcia în rândul persoanelor vulnerabile, totodată diminuând sarcinile administrative pentru administrația locală și beneficiari.
Venitul minim de incluziune reprezintă un beneficiu de asistență socială acordat familiilor şi persoanelor singure aflate în situație de dificultate, în scopul prevenirii și combaterii sărăciei şi riscului de excluziune socială.
Odată cu intrarea în vigoare a acestuia, începând cu 1 ianuarie 2024, venitul minim garantat și alocatia pentru susținerea familiei nu se vor mai acorda.
Drept urmare, toți beneficiarii actuali de venit minim garantat (ajutor social) și de alocatie de sustinere a familiei, precum si beneficiarii noi care indeplinesc conditiile de acordare, trebuie să se înregistreze la Serviciile/Compartimentele Publice de Asistență Socială din cadrul localităților, începând cu data de 1 noiembrie și până la 31 decembrie 2023, pentru a putea beneficia începand cu 1 ianuarie 2024 de venitul minim de incluziune.
BEATRICE OȘEAN