Finanţarea proiectului va fi asigurată în cadrul Programului Transport 2021-2027, din fondurile alocate sectorului de transport feroviar, cofinanţarea fiind asigurată de la bugetul de stat.
Perioada de mentenanţă şi servicii de reparaţii este de 15 ani, necesară funcţionării respectivelor trenuri.
Astfel, contractele de achiziţii au prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act additional.
Valoarea totală a proiectului este cuprinsă între 3,2 miliarde de lei şi 4,1 miliarde de lei, fără TVA, împărţită pe trei loturi: lotul 1 – 20 rame electrice regionale, destinate transportului feroviar de călători de pe rutele Bucureşti Nord – Ploieşti Sud – Adjud, Iaşi – Paşcani – Suceava, Bacău – Paşcani; lotul 2 – 23 rame electrice regionale, destinate transportului feroviar de călători de pe rutele Braşov – Gheorgheni, Arad – Timişoara – Caransebeş, Huedin – Cluj – Bistriţa; lotul 3 – 19 rame electrice regionale, destinate transportului feroviar de călători de pe rutele Bucureşti Nord – Ploieşti Vest – Braşov, Bucureşti Nord – Roşiori, Bucureşti Nord – Bucureşti Obor/Fundulea, Constanţa – Feteşti.
DAN PASCARU