Producătorul polonez de material rulant PESA s-a angajat să livreze României 62 de rame electrice regionale până cel târziu la începutul anului 2027, acestea urmând să circule pe 10 rute, printre care și Iaşi – Paşcani – Suceava.
Azi, cu prilejul semnării contractului la sediul Ministerului Transporturilor, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu, a declarat că „urmează ca trenurile să vină la începutul anului 2026 şi în cursul anilor 2026 – 2027 la început ar trebui să se livreze toată cantitatea”.
Ministerul Transporturilor a informat că ramele poloneze pot circula cu o viteză maximă de 160 km/h, dar rămâne de văzut dacă restricțiile de viteză ale CFR vor permite acest lucru…
Din punct de vedere al confortului pasagerilor, ramele dispun de sisteme de climatizare, conexiune wi-fi, spaţiu pentru amplasare automate de cafea, băuturi răcoritoare, dulciuri etc., spaţii pentru bagaje de dimensiuni mari, un spaţiu pentru călători cu mobilitate redusă, în zona inferioară, precum şi spaţiu pentru amplasarea unui automat de vândut bilete şi/sau aparat pentru validarea titlurilor de călătorie.
Valoarea totală a proiectului este de 3,038 miliarde lei, fără TVA, finanţarea fiind asigurată din fonduri europene.
DAN PASCARU