Președintele liberal al CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a informat, azi, că tronsonul viitoarei autostrăzi A7 Pașcani-Suceava “este primul pe ordinea de zi” a Consiliului Tehnico-Economic din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, din data de 16 februarie.
Deși tronsoanele Pașcani–Suceava și Suceava–Siret sunt cele mai întârziate din A7, Flutur abate atenția cu propagandă politrucă: “Acesta aprobare o aștept și eu și sucevenii ca aerul, asta înseamnă intrarea în linie dreaptă pentru procedurile de licitație pentru proiectarea și execuția a 61,9 kilometri de autostradă care pornesc din nord-vestul municipiului Pașcani, trec pe la Tătăruși, Tudora, Dolhasca, Liteni, Dumbrăveni, Salcea, Suceava.
Sunt prevăzute 5 noduri rutiere la Tătăruși-Heci, Dolhasca, Roșcani, Dumbrăveni și Salcea, 23 de viaducte, 37 de pasaje, 12 poduri, două seturi de parcări perechi de scurta durată, două seturi de parcări pentru spații de serviciu, două centre de întreținere și coordonare.
Valoarea totală a proiectului este de 1,5 miliarde de euro, finanțat din fonduri europene.
Salutăm implicarea firmelor de proiectare, a CNAIR și a Ministerului Transporturilor și acest lucru mă face optimist că Suceava, în următorii ani (câți zeci de ani? – n.r.) va avea autostradă.
La aproximativ două luni distanță de acest proiect este și următorul proiect, pe A7 Suceava – Siret.
Așadar, în prima parte a anului 2024 sunt convins că ambele loturi vor fi pregătite pentru licitația de proiectare și execuție”.
DAN PASCARU