Grampet Group anunţă finalizarea şi începerea testelor pentru cel mai mare terminal de transbordare a produselor agricole din Europa, în urma unei investiţii de 10 milioane de euro.
Situat la Dorneşti, noul complex dedicat transbordării produselor agricole “marchează un nou capitol în eforturile Grupului Grampet de a moderniza şi eficientiza infrastructura feroviară din regiune şi de a sprijini reconstrucţia Ucrainei”, se arată într-un comunicat al companiei.
„România are un rol major în funcţionarea culoarelor de solidaritate create de ţările membre UE pentru a facilita transportul mărfurilor provenite din Ucraina.
Noul complex de la Dorneşti va permite transportul a 240.000 de tone de cereale şi produse agricole lunar, devenind astfel un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în portul Constanţa.
Această investiţie de 10 milioane de euro reprezintă încă o dovadă a angajamentului pe care ni l-am asumat în urmă cu 25 de ani de a contribui la dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar din România şi de a ne conecta la regiune”, a declarat Gruia Stoica, preşedintele Grampet Group.
Terminalul de la Dorneşti, primul operat de Grup Feroviar Român şi al cincilea de Grampet Group, este proiectat să funcţioneze permanent.
Cu o capacitate maximă proiectată de 3 milioane de tone, complexul este dotat cu o staţie de încărcare a vagoanelor (128 metri lungime) şi una de descărcare (120 metri lungime), ce permit încărcarea/descărcarea simultană a 8 vagoane.
Dotările sunt similare cu cele ale terminalelor din porturile maritime şi fluviale, ceea ce face posibil transportul produselor fără pierderi de calitate şi la capacitate maximă, respectiv 500 de tone pe oră.
Toate procesele tehnologice sunt automatizate, fiecare linie/bandă transportoare poate lucra pe un traseu separat sau simultan în perechi, ceea ce asigură un flux de transport continuu şi rapid pentru cerealele şi produsele agricole provenite din Ucraina şi destinate exportului prin portul Constanţa.